*tar en bit choklad & sväljer*

...nä, nu får det allt vara dags för mig att börja skriva ordentligt.... kan ju undra vad jag är rädd för egentligen - att någon ska inse att det är JAG som skriver & att jag är en annan person än den förståndiga, snälla, diplomatiska, roliga och rättfärdiga de alla tror att jag är (OM det nu faktiskt är vad de tror...)

kanske borde passa på att presentera mig för eventuella läsare: utåt sett försöker jag leva upp till ovanstående beskrivning & känner mig till på köpet både glad & bekväm som sådan... men det är ju klart att jag hemma i min egen trygga zon släpper fram en annan del av mig också... en del som ibland ryter ifrån innan tanken hinner ifatt... som ibland deppar ihop (fast lyckligtvis långt ifrån lika ofta som förr om åren)... en del som verkligen inte kan förstå hur andra människor lyckas hålla sådan ordning på sina hem, sin tvätt & sin disk samtidigt som de lyckas sköta jobb, familj och träning & samtidigt har ork kvar för sena kvällar & hejdlöst festande..... & en del som kan känna hur något går i kras inombords när min egen ordning i kaoset rubbas..... därtill är jag en person som gläds åt små detaljer... som älskar punkter på rad & massa parenteser (men givetvis ska de då användas matematiskt korrekt - ihopparade två och två, som när man ska gå på utflykt på dagis (det som idag faktiskt heter förskola) - fast här behöver de inte hålla i hand)

givetvis kan jag inte med text ge en fullständig beskrivning av mig själv - det vore dessutom fruktansvärt deprimerande att vara så enkel.... förhoppningsvis kommer min person istället att visa sig allt tydligare i mina framtida skriverier...

låt bloggandet börja!

Kommentarer
Postat av: Konrad

Du skriver verkligen bra, jag har satt din blogg som favorit nu. Du kan räkna med att jag kommer klampa in i din blogg så ofta det går.



Tycker verkligen om ditt sätt att skriva och uttrycka dig.

2010-07-17 @ 19:10:14
Postat av: Christine

Vilka bra tips på vardagslyx. Jag ska testa de alla :-) Kan föresten tipsa om Lindts choklad med apelsinsmak. Riktigt god!

2010-07-18 @ 18:05:23
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0