pustar ut!

graviditetsvecka: 13
totalt antal kräkningar än så länge: 35

det har varit en tuff vecka... inte lätt att gå från att kunna vila i soffan största delen av dagarna till att plötsligt behöva tvinga sig hemifrån till jobb... första arbetsdagen var jag ju dessutom extra nervös eftersom jag hade bestämt mig för att berätta om graviditeten... men det gick bra! så ett par dagar efter det började illamåendet dämpa sig lite igen, trots att jag fortfarande börjar med att spy det första jag gör efter att jag har gått ur sängen på morgonen... men det är faktiskt ganska skönt att kunna vara igång om dagarna igen!

jag äter sällan second breakfast numera, & flingorna har jag börjat tröttna på... istället blev det päronkräm med lite mjölk till frukost idag... & ikväll väntar spröda, luftiga majsbröd med smör och ost till kvällsmat... det funkar  dessutom alldeles ypperligt att äta en müslibar i bilen på väg till jobbet, så att jag står mig ett litet tag... har inte riktigt upptäckt några kraftiga cravings än... men det var med stor glädje som jag gjorde hakkebiffar med gräddsås & potatis förra helgen & åt en nästan normalstor portion två dagar i rad!!

känns som jag verkligen kan börja njuta av min graviditet fullt ut nu... behöver inte hålla den hemlig för en endaste liten själ längre & så är första trimestern helt avklarad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0