goda nyheter i långa banor :-)

nu är det hög tid för en uppdatering... det har skett en hel del STORA förändringar i mitt liv sedan jag skrev sist - jag har fått ett nytt FAST jobb & ska börja mitt i augusti... jobbet kräver en bil, därför har en sådan införskaffats! (begagnad, men MIN)... till på köpet har gubben & jag flyttat för att jag inte ska ha så väldans långt att pendla......... & så till det som för tillfället upptar det mesta av min tid & mina tankar... VI ÄR GRAVIDA I NIONDE VECKAN! jag får väl därför passa på att förvarna alla att min blogg med största sannolikhet kommer bli ganska enkelspårig hädanefter... att vara gravid är helt enkelt fascinerande (trots att det finns vissa bitar som jag gärna hade kunnat hoppa över)... dessutom vill jag gärna dokumentera för mig själv, tills när minnet sviker & barnet börjar ställa nyfikna frågor....

så här kör jag igång:

redan i vecka fyra började jag bli sanslöst trött... en dag föreslog älsklingen att vi skulle lägga oss och vila en stund... jag vaknade upp ett par timmar senare - inte likt mig!

dagen då mensen var beräknad hade jag ett graviditetstest i högsta hugg... älsklingen stack ut på en cykeltur - han vågade inte vara med om det nu skulle vara ett negativt besked... MEN... redan innan kontrollrutan hade blivit fuktig, lyste ett tydligt PLUS i avläsningsrutan... jag kunde knappt tro mina ögon & började hulka (som emma thompson i slutet på förnuft & känsla)... fram åkte mobilen & jag tog hela tre kort på teststickan - iväg flög mms till både älsklingen & mamma... & redan innan han hunnit hem hade minsann älsklingen hunnit informera de blivande farföräldrarna!

vecka fem & sex var jag fortsatt utmattad, särskilt efter lunch... bara till att ta sig en liten lur när man ätit... dessutom drack jag som en gnu & sprang på toa i ett!

vecka sju hann illamåendet ifatt mig... men det var inte förrän vecka åtta som jag faktiskt började kräkas - hela fyra gånger, främst i samband med tandborstning... därför har morgonens tandborstning tillfälligt bojkottats & fluortuggummi tuggas istället så att inte omgivningen ska bedövas av min dåliga andedräkt!

nu har jag alltså hunnit in i vecka nio... än så länge bådar det inte gott på illamåendefronten... jag har kräkts varenda morgon, trots att dagen startas med TORRA kex i sängen... jag äter minimal first breakfast, som sedan följs av flingor & mjölk som second breakfast när magen börjat fatta vad det är som gäller... innan lunch lyckas jag dock inte dricka särskilt mycket (vilket inte direkt blir bättre av att nya bostadens vatten, enligt mig, smakar plast... BLÄÄ!) resten av dagen försöker jag kompensera för detta genom att dricka så mycket jag bara kan, fast ändå inte lika mycket som i början av graviditeten... & så knaprar jag "tom & jerry"-kex i långa banor för att inte bli tom i magen...

idag var morgonen extra prövande, då jag inte bara kunde plantera mig själv i soffan, som jag annars gör om dagarna... idag skulle vi minsann till malmö för bebisens första kort! ett tidigt ultraljud med andra ord... läkaren berättade vad det var vi såg, men det enda vi verkligen förstod var att den lillalilla rörelsen på skärmen var bebisens lilla hjärta som jobbade för fullt...



verkligen ett starkt ögonblick!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Oj vad mycket som har hänt i ditt liv :D

2011-07-21 @ 16:01:35
URL: http://lifeofrebecca.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha njaaa, formen hade ju kunnat vara bättre. ;)



Vad kul att höra, grattis till det lilla miraklet som växer i din mage! :)

2011-07-21 @ 21:10:36
URL: http://juliaelhag.blogg.se/
Postat av: Gaymasen

HAHA ja men du ser! Men vem fasen har koll på allt man får köra i micron och inte? Okej med metall. Men allt annat? Blä. ^^

2011-07-24 @ 13:54:49
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0