full fart i bebisfabriken

graviditetsvecka: 21
totalt antal kräkningar än så länge: 73

oj, vilket hopp det blev... jag mår verkligen mycket bättre, trots den höga kräksiffran... kräks som mest en gång om dagen nu, men inte varje dag... märker att det ökar om jag känner stress eller press....

men, jag njuter för fullt av graviditeten... vid det här laget har jag börjat vänja mig vid att känna det lilla livet röra sig där inne! första gången var v 18, en morgon när jag seriöst funderade på att ringa & säga att jag inte kunde ta mig till jobbet... plötsligt kände jag tre små puffar långt ner i magen - definitivt inte tarmverksamhet! ...märkligt nog var det absolut inga problem att ta sig till jobbet efter det... vilken hjälpsam liten plutt jag bär omkring på!

ultraljudet var också något alldeles extra... jag hade lätt kunnat ligga kvar hela dagen... bara att se plutten röra på sig... vid ett tillfälle såg det ut som att barnet kliade sig på huvudet... förmodligen undrandes vad i all sin dar det var vi höll på med.... underbart!!!

har dock börjat känna av lite foglossning nu de senaste veckorna... det gör inte så farligt ont, men ibland ömmar det lite någonstans mellan blygdbenet & ljumskarna... hoppas det håller sig där, för inatt drömde jag minsann mardrömmar om att jag knappt kunde röra mig för smärtan.......

på matfronten har det varit kräm till frukost i flera veckor... men jag märker att jag har börjat tröttna & istället lockar yoghurt med krispig müsli, så det blir en liten ändring där.... jag har även ätit mycket sötsaker, särskilt choklad & särskilt när jag kör till & från jobbet... men senaste veckan har jag börjat tappa även det suget lite grann... äter hellre russin...... eller chips *mums* ...det börjar minsann synas lite på vågen med... inte för att jag har gått upp så mycket, men 3,5 kg! äntligen....

vi tar magbilder varje vecka, älsklingen & jag... vilken skillnad man börjar kunna se nu - bara från en vecka till en annan! helt magiskt....

älskar min lilla gravidmage
& min lilla plutt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0