tankeväckande loppa

vissa dagar vet man helt enkelt inte vad man ska skriva...... tur då att det finns gamla teckande kortfilmer på youtube att glädja sig över.... den här är en gammal favorit, som idag har lyckats väcka ett antal tankar hos mig....






vad mycket jag får att glädjas över! - först & främst kommer jag med största sannolikhet alltid att ha barnasinnet i behåll (vilket värmer enormt inombords!)... sedan är det ju bara till att konstatera att jag inte har några problem (för tillfället) som känns jämförbara med hundens (men jag må säga att jag älskar hans "agony, agony, agony" (ibland undrar jag om min empatiska förmåga är deffekt))... dock får jag säga att när han vrider sig på golvet & skiftar färg av  smärta vandrar mina tankar tillbaka ett par månader till när jag gjorde en hydrosonografi (genomspolning av äggledarna) - AGONY, AGONY, AGONY!!! (jag vill inte skrämma om det nu är så att eventuella läsare inväntar en sådan procedur... jag har hört att all eventuell smärta är högst individuell (men jag kan rekommendera att man kanske tar ett par panodil i förebyggande syfte, istället för diklofenaken som man får hemskickad - mycket mer effektivt))

...men tillbaka till glädjeämnen.... jag kan stolt säga att jag äger absolut noll husdjur! nu är jag väl medveten om att det finns många djurägare & djurälskare där ute, vilket är precis som det bör vara... men för egen del är jag glad åt att jag slipper ta hand om loppor, fästingar, djuravföring, päls över hela lägenheten (för att inte nämna vartenda plagg man tar på sig), veterinärkostnader & en hyperallergisk älskling..... så jag trivs bra med att hålla djuren lite på avstånd & nöja mig med att djurmysa när jag hälsar på mina djurägande vänner.....


sedan får jag erkänna att jag blev lite förvånad..... är det en SEXANSPELNING som hunden gör efter att den har sprungit runt & gnidit rumpan mot golvet i hela huset??!! (eller är det bara min ständiga förmåga att koppla nästan allt till sex??) ...därtill får jag erkänna att jag totalt hade förträngt kattens självmord (om än ytterst oblodigt)... vad är det egentligen som min generation har fått växa upp med??? kanske inte så konstigt ändå att världen ser ut som den gör........

there's food around the corner!


Kommentarer
Postat av: Emelie <3

hej!

jätte bra blogg verkligen <3

allt bra?

Kramis

2010-08-21 @ 20:44:37
URL: http://ammis.se
Postat av: Johanna

- Tack :)

2010-08-21 @ 20:54:46
URL: http://jlunde.blogg.se/
Postat av: Anonym

fattar vad du menar haha :D Det liknar faktiskt en sån "boll" ganska mycket :P

2010-08-22 @ 10:52:04
Postat av: pelle

Jag tror det är mest talande dockor som skrämmer mig ;P

2010-08-22 @ 22:28:48
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Anonym

jag vet. skulle väl komma till hands vid löneförhandlingar :)

2010-08-23 @ 12:33:40
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: JENNIE

Sv: Haha ja han passar ju inte alls! Inte nog med att han var sliskig och lite skrämmande så sa han fel fler gånger. Man såg ju hur deltagarna fick bita sig i tungan för att inte garva åt honom :P

2010-08-24 @ 18:56:19
URL: http://jenniesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0