ansiktslyft

en evighet sedan jag var här sist... & eftersom det har hänt massor med mig på ett personligt plan så fick det minsann hända något med bloggen med... därav ett ansiktslyft (om det är till det bättre får var och en avgöra för sig själv, för egen del känner jag mig nöjd (för tillfället))


som jag antydde i något av mina allra allra första blogginlägg så anar jag att jag av folk i min närhet har setts som ordentlig, prydlig, präktig (just det ordet HAR faktiskt använts om mig) och kanske rent av pryd (om inte annat så I ALLA FALL av mina syskon... men man vill väl ändå inte veta för mycket om sina syskon när det kommer till den avdelningen???) ...hur som haver.... jag tror minsann att ändringarna som har skett med mig har lyckats ändra liiiite på den bilden av mig........

i våras tog jag hål i öronen
i somras klippte jag av mig nästan ALLT hår
för ett par månader sedan började jag dricka alkohol (uppväxt i ett nyktert hem... syskonen har dock betydligt större vana av alkohol än vad jag har hunnit få)
jag har börjat planera för en tatuering på höftens baksida
& häromdagen färgade jag håret rött

känns lite som att min rebelliska tonårsperiod äntligen har hunnit ifatt mig (med andra ord var jag absolut helt orebellisk som tonåring) ...fast egentligen tror jag att jag helt enkelt har börjat landa i mig själv - jag känner mig så trygg i vem jag är som person att jag vågar visa det utåt också.......

antingen det.... eller så är jag helt enkelt inne i en lite tidig 30-års kris.....

men visst... för de flesta andra där ute låter det förmodligen inte så värst rebelliskt.... jag verkar säkert oskyldig som en liten fjäril........ då kanske ni förstår just hur trist & "duktig" jag har framstått tidigare.........

nåväl... glad att vara tillbaka... ska innerligt försöka korta uppehållen mellan inläggen...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0