inskrivning & jobbstress

graviditetsvecka: 12
totalt antal kräkningar än så länge: 26

nu är jag inskriven på barnmorskemottagningen (mvc)... fick en helt fantastisk barnmorska... tror att det gör mycket för hur det känns att gå dit & hur mycket man vågar öppna sig angående sin graviditet & sina undringar... blodvärdet var fint, likaså blodtrycket som var 110/70... vikten kunde däremot vara bättre (men det visste jag ju redan...) de är inte så glada åt att man har bmi under 19 & jag låg förstås på 18,7... men jag har i alla fall inte gått ner i vikt, trots att jag har kräkts, så jag är nöjd med det... får väl helt enkelt äta upp mig ordentligt sedan under resten av graviditeten... så snart aptiten återkommer! det är inte så att jag inte äter... småäter hela tiden! kex i långa banor (börjar nästan tröttna) & så har jag de senaste dagarna avnjutit vindruvor & avokado... mmm! men när det gäller riktiga måltider så orkar jag fortfarande bara ungefär hälften så mycket som vanligt...

jaja, det ger sig väl det med... jag mår ju i alla fall bättre! trots att jag har börjat känna lite stress inför jobbstarten... börjar ju på nya jobbet nästa vecka & de vet inte om lilla plutten i magen... vill helst inte behöva berätta för dem redan första arbetsdagen... hade varit skönt att ge dem en chans att lära känna mig i min yrkesroll först... men någon nämnde att målning av väggar kunde bli aktuellt, vilket jag har för mig inte vore den bästa idén för min del just nu... då måste jag ju förklara mig... förmodligen tidigare än jag hade tänkt... men samtidigt vet jag inte helt vad det är jag är rädd för... man FÅR ju INTE sparka någon bara för att hon är gravid... å andra sidan har jag hört att privata arbetsgivare ibland lyckas hitta små kryphål i reglerna.........

[slappna av.... slappna av!]


Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: tror du har alldeles rätt. Precis som en mobbare känns det väl bättre att klanka ner på andra än att ta tag i sina egna problem. Som min mamma har sagt; om man stör sig på andra så är det för att man har problem med sig själv.

2011-08-12 @ 13:38:48
URL: http://lifeofrebecca.blogg.se/
Postat av: Jenna - Ung blivande tvåbarnsmamma

Grattis till er graviditet, så roligt! Vad skönt att du gillade barnmorskan, blir så mycket trevligare då :)

2011-08-12 @ 14:26:35
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: Julia

Usch vad jobbigt det lät med ditt illamående. hoppas det går över snart!



2011-08-15 @ 15:42:43
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0