på bättringsvägen!

graviditetsvecka: 10
totalt antal kräkningar än så länge: 12

jippi! den här veckan har jag börjat märka att en del av illamåendet har börjat avta.... SÅ SKÖNT! jag har haft två dagar då jag inte har spytt en endaste gång, jag har lyckats borsta tänderna ett par förmiddagar & så har jag tagit mig in till stan för lunch ett par gånger (men jag har fortfarande inte plats för särskilt mycket mat i magen på en och samma gång... idag åt jag en HALV korv med bröd & var proppmätt!) något som också piggar upp mig är att jag nu kan dricka vatten i långa banor - älsklingen var urgullig & köpte citron åt mig, så att jag kan maskera den läskiga plastsmaken... luvly!

än så länge har jag inte märkt av några tydliga cravings (fast jag äter ofantliga mängder flingor med mjölk, jämfört med förut)... däremot har jag några väldigt tydliga icke-cravings - jag vill inte ens tänka på att äta mandlar (som jag brukar älska), curry håller jag mig ifrån och det blir nog inte fler pastaskruvar med ketchup (vilket iofs beror på att jag hade oturen att kräkas upp en sådan portion vid ett tillfälle - säger bara: ät INTE ketchup om du vet att det finns en överhängande risk att du kanske kommer spy, det bränns hela vägen upp!)

barnet är nu inte längre ett embryo, utan har plötsligt förvandlats till ett foster.... fast jag läser med spänning vad som händer vecka för vecka, så känns det ändå ganska svårt att fatta vad som egentligen pågår därinne i babyfabriken... undrar dessutom om barnet har börjat märka av när jag rör på mig? när jag tänker på det? när jag kärleksfullt lägger en hand på magen & längtar efter det lilla knytet?

nu när jag börjar må bättre kan jag nog säga att jag faktiskt njuter av min graviditet
njuter av att få bära på ett mirakel


Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: ja, det måste man verkligen unna sig ibland :D

2011-07-28 @ 18:37:20
URL: http://lifeofrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0